Disco Party

Als ervaren clubeigenaren werd het wel weer eens tijd een nieuwe club te openen. De drie andere clubs waar ik de eigenaar van ben lopen allemaal stabiel en hebben in de laatste jaren een goede reputatie opgebouwd. Nadat ik de perfecte locatie had gevonden voor mijn nieuwe club, was het daarna van belang een origineel thema te bedenken. Het was niet de bedoeling dat deze club het zelfde zou worden als honderd anderen. Mijn inspiratie heb ik gehaald uit de meest foute disco waar ik vroeger in mijn studententijd naartoe ging, de Derrick. Het idee is dat ik het concept van de Derrick in een nieuw jasje stop en er een succesformule van maak.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand

De wanden van mijn club zullen voor een groot deel bestaan uit spiegels. Dit was nog een hele klus om te vinden. Ik kan natuurlijk geen gewone spiegels ophangen. Met veel mensen die niet meer nuchter rond lopen, was het vooral belangrijk dat de spiegels erg sterk zijn en niet snel kunnen breken. Bij de Voordelige Groep heb ik veiligheidsspiegels besteld die niet in scherven zullen vallen als deze kapot gaan. Er zullen tablets in de muur gebouwd worden, zodat de feestgangers zelf hun hitjes kunnen aanvragen. We gaan met de opening van deze discotheek de concurrentie aan met de Tivoli. De capaciteit van deze discotheek zal rond de 500 mensen liggen. Om dit concept tot een succes te maken zal ook de marketing erg belangrijk zijn. Over een week vindt de opening van de discotheek plaats. Voor de eerste openingsavond hebben we een goede DJ geboekt, die veel mensen zal aantrekken. We hebben nu al flink wat geïnteresseerde op Facebook, meer dan de capaciteit van de club. Ik ben er dan ook van verzekerd dat de opening een daverend succes zal worden.

header